potr

 

ترمیم بتن های اسیب دیده 

بتن ها میتوانند به دلیال مختلفی اسیب دیده و ترک بخورند . این ترک ها به مرور بیشتر شده و باعث تخلیه بتن در قسمت اسیب دیده میشود . این اتفاق در صورت ترمیم نکردن بتن بیشتر شده و بتن را نابود میکند.

برای ترمیم بتن ها یک روش اساسی و عالی وجود دارد. قسمت های اسیب دیده و ترک خورده باید با مواد مخصوص پر شوند. ما از مخلوط بتونه استفاده میکنیم . با انجام این نوع بتونه برای قسمت های اسیب دیده بتن ، آن را ترمیم کرده و سطح آن را صاف میکنیم. 

البته برای انجام بتونه کاری بتن و ترمیم بتن ما نیازمند پیش نیاز هایی نیز هستیم . برای مثال ابتدا باید سطح بتن به خوبی ساب خورده و صاف و سیقلی شود . این کار باعث میشود بتونه با سطح بتن به صورت دقیق هم اندازه و یک دست باشد.

در مرحله بعدی با استفاده از روش فرچه شویی بتن ، بتن را شستشو میدهیم تا جرم و کثیفی روی این درز ها و ترک ها تمیز شود . این فرچه ها سیمی بوده و با گردش تند و همراه آب هرگونه جرم و کثیفی روی سطح بتن را از بین میبرد . بهترین روش برای شستشوی بتن ، فرچه شویی میباشد!.

بعد از فرچه شویی باید قسمت های لق بتن که باقی مانده اند تخلیه شوند. با تخلی نکردن این قسمت های لق شده بتن ، بعد از بتونه کری و ترمیم بتن ، کف دوباره و سریع ترک خورده و شروع به تخلیه شدن دوباره میکند!. با انجام ندادن این کار  تممی زحمات و هزینه به هدر میرود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خحنت

gdtg